Suomalainen koulutusyritys

Excelkoulu Oy on vuonna 2015 perustettu suomalainen koulutusyritys.

Perustimme yrityksen ratkaisemaan nykyisiä ja tulevia työn murroksia; tietotyö on ja tulee olemaan kokoajan tärkeämpi osa Suomen työvoimaa. Me haluamme tehdä siitä tehokkaampaa ja miellyttävämpää.

Muutamia tyytyväisiä asiakkaitamme

deloittedeloitteunileverairamsanomasitowisekaukokiitomdiairprounilever

Tarinamme

Yritys lähti tuskastumisesta yleiseen Excel-osaamistasoon.

Tomas ja Karri tapasivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Heitä yhdisti kiinnostus yrittäjyyttä ja tuotekehitystä kohtaan.

Tomas lähti mukaan Aaltoes:n toimintaan, järjesti Summer of Startups yrityskiihdyttämöä ja pyöritti Slush 100 pitchaus kilpailuja.

Karri keskittyi Aalto Design Factoryn tuotekehityskursseihin ja oli mukana perustamassa Aallon amerikkalaisen jalkapallon joukkuetta, Aalto Predatorssia. Laskelmoivan luonteensa siivittämänä Karri päätyi töihin pankkiin, jossa huomasi pian toimivansa oman työnsä ohella Excel-guruna.

Ihmiset käyttivät päivittäin tunteja asioihin, jotka pystyisi tekemään huomattavasti tehokkaammin tai jopa automatisoimaan yhteen napinpainallukseen. Yritysidea oli syntynyt - auttaa suomalaisia käyttämään tietotyössään ohjelmia tehokkaasti ja miellyttävästi.

Ratkaisu: tehokas, ihmisläheinen koulutusyritys verkossa ja kasvotusten

Ratkaistava ongelma oli löytynyt. Työntekijät eivät oman työnsä ohella päässet tarpeeksi kehittämään osaamistaan. Manuaalisiin, turhauttaviin tehtäviin, kulutettiin tämän takia häpeällisen paljon työaikaa.

Tarvittiin tehokas, ihmisläheinen koulutusyritys kehittämään osaamista. Tavoitteemme on alusta asti ollut simppeli: ymmärtää henkilöstön tarpeet, nykyinen osaamistaso ja kohdistaa jokaiselle yksilölle heille parhaiten sopivaa koulutusta juuri niissä ohjelmissa, joissa he sitä eniten tarvitsevat.

Koska ei ole yhtä samanlaista yritystä, työntekijää tai taitotasoa, tarjoammekin erilaisia koulutuksia valmiista, täysin räätälälöityihin, konsultointia, sekä uusimpana ohjelmistotaitojen verkkokoulutuspalvelu Futuedun.

Futuedu on tulevaisuuteen katsova, datalähtöinen verkkokoulutuspalvelu, joka vie ohjelmistotaitojen koulutuksen henkilökohtaiselle tasolle osaamisen testaamisen ja aktiivisen verkkokoulutuksen avulla.

Tavasta riippumatta me teemme kaikkemme, jotta asiakkaidemme henkilöstö osaa käyttää työvälineitään mahdollisimman hyvin.

Excelkoulun tiimi

Tomas Kukkonen

Kouluttaja

Tomas on innovatiivinen AaltoES alumni ja kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopistosta.

Viimeisinä vuosina Tomas on hypännyt tosissaan koodaamisen maailmaan ja vastaakin Futuedu-verkkokoulutuspalvelun kehittämisestä.

Tomas odottaa innolla yhteydenottoanne!

kysy@excelkoulu.com

Karri Hiekkanen

Kouluttaja

Karri on data-lähtöinen optimoija ja kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopistosta.

Karri keskittyy Excelin lisäksi Power BI -koulutuksiin ja konsultointiin.

Juuso Nykänen

Kouluttaja

Juuso on tiimin kovin dataaja. Hänen intohimo kouluttamisen lisäksi on koodaaminen, erikoistuneena tietenkin datan käsittelyyn. Juuso on tietojenkäsittelytieteiden maisteri Helsingin yliopisolta.

Juuso tunnetaan yleisesti VBA velhona.